Daisypath Anniversary tickers

Kehidupan & Cinta







kehidupan mengajar seribu malahan sejuta erti . and yes now i'm 18 . makin besar makin pandai berfikir makin pandai macam macam , kehidupan dan cinta mengajar aku apa itu kehidupan yang sebenar mengajar aku pelbagai dugaan sakit tapi aku tetap bersyukur kerana kenangan ialah pelajaran untuk aku . aku tidak lagi seperti dulu seorang perempuan yang tidak tahu berfikir tapi aku akui sifatku dari dulu tidak berubah cuma usia mematangkan aku . Alhamdulillah Allah bagi aku peluang hidup sampai sekarang :)

Aku tak sangka sebegitu cepat aku membesar . terlampau pantas berjalan masa yang aku lalui . bermacam macam jenis cinta orang yang aku jumpa tapi itu sebenarnya mematangkan aku . dulu aku gadis kecil yang tak tahu apa apa yang tak mengerti apa itu erti kehidupan yang sebenar tapi sekrang aku dah keluar dari kelompok itu .

Cinta ? cinta sangat indah , cinta tak buta tapi cinta memahami . cinta tak perlukan kata kata yang manis . cinta cuma perlukan dua hati yang saling mengenali saling menyayangi . Setiap manusia diizin tuhan untuk rasa betapa pedih dan bahagianya cinta . aku bahagia :) bahagia dengan semua yang Allah aturkan untuk aku lalui . hari hari aku pelajari dengan lebih mendalam semakin mendalam apa itu cinta apa itu kasih . cinta tak semestinya memiliki cinta juga satu peluang untuk kita pertahankan . hargailah pasangan yang sayangkan kita , jangan lukakan hatinya . kerana bukan senang untuk dapatkan cinta yang ikhlas :) cinta juga suatu perasaan yang membuatkan kita nekad untuk memilih , kalau tiada rintangan itu bukan cinta . ''sahabatku noe yang sangat inginkan aku kuatkan dea dalam percintaan , sabar sayang . cinta tak selalu indah . aku pernah kata cinta tak semestinya memiliki . aku tahu kau kuat hadapi semua ni . aku taknak tengok kau jatuh terduduk . yaa mungkin dea cuma ex kau tapi satu , kalau kau sayang dea , kau cari . tak salah kita perbetulkan semula keadaan . tapi kalau kau tak dapat cari cara untuk cari dea kau biarkan dea akan cuba sikit sikit datang kalau dea sayang kau. buat masa ni aku nak kau kuat . kuat macam semua orang .''

Aku bersyukur diberi segala limpah kurnia dari Allah . terima kasih Allah untuk episod 18 tahun ini dan aku cuma berharap yang terbaik untuk diri aku :) InsyaAllah .